Wednesday 20 May 2009

Tagged by Grace.

I have couple of pictures to blog about but for some reason, my LG is not being cooperative =( Couldn't upload pictures to my laptop. Hence, I decided to do a tag (out of two) Grace tagged me in her blog...and it is in BM. Nice.

1. Apakah benda yang paling penting dalam hidup anda?
Benda arr...tak tahu larh. Erm...Duit kut...seperti Grace kata, tak ada duit semua pun tak ada (mereka tanya benda ok so manusia tak kira).

2. Apakah benda terakhir yang kamu beli dengan wang sendiri?
Berdasarkan resit beli-belah aku, 15 biji telur.

3. Di manakah tempat impian perkahwinan kamu?
Erm...belum fikir pasal perkahwinan lagi. Tapi saya rasa perkahwinan dengan suasana tepi pantai sangat romantis...terutama di Tahiti. Cantik!

4. Berapa lama anda rasa hubungan anda kekal?
Hubungan sekarang? Saya tak rasa tapi saya tahu ia akan akhir dalam bulan 7 atau 8. KKK! (Ketawa keluar kuat2)

5. Adakah anda dilamun cinta?
Entah la...soalan ini seperti suasana di Britain, kejap hujan kejap matahari keluar. PMS betul!

6. Di manakah restoran terakhir anda makan malam?
Mak oii lama nih! Ohh...di Wagamama! KKK! Saya tahu ia bunyi pelik tapi bukan murah tau (orang belanja =p)! Restoran makanan Thai =)

7. Namakan buku terakhir yg anda beli?
Kenapa tanya soalan ini?! Erm...kalau tak silap saya, buku teks Psikologi Forensik.

8. Apakah nama penuh anda?
Peribadi.

9. Anda lebih senang dengan mak atau bapak?
Mak. Kita suka beli-belah =p

10. Namakan seseorang yang anda ingin jumpa untuk kali pertamanya dalam hidup.
Siape eh...?? Puteri Diana kut =)

11. Sebutkan 8 sahabat yang paling rapat dengan anda bkn dalam susunan.
Nick, Grace, Michael, Serene, Su Yee, Chokolat, Ching Yee, Melissa.

12. Adakah anda mencuci pakaian sendiri?
Tak lah, saya tunggu mereka tumbuh kaki dan turun 3 tingkat dan masuk bilik 'laundry', buka pintu mesin basuh dan mandi. Oh lupa sabun =.= Tentu lah cuci sendiri...

13. Tempat paling seronok yang anda mahu pergi?
Saya rasa Hawaii atau Tahiti atau Mauritius.

14. Pelukan atau ciuman?
Tengok siapa yang bagi. KKK!

15. Butirkan 5 ciri2 tentang orang yang tag anda.
Satu. Imej luaran lembik seperti tofu
Dua. Imej dalaman yang kuat seperti...batu?
Tiga. Kawan yang hebat!
Empat. Sangat kurus!
Lima. Pandai/bijaksana ;)

16. 8 perkara yang amat saya gilai buat masa ini.
Satu.Cari kerja!
Dua. Cari duit.
Tiga. Nak pergi holiday =(
Empat. BELI-BELAH!
Lima. Makanan, apa-apa sahaja asalkan tak akan bunuh saya!
Enam. Kereta Mercedes Sukan Konvertible. KKK!
Tujuh. Apartmen Studio aku di tanah airku (patriotiknyer)
Lapan. Sambutan hari jadi ke-21 aku =)

17. 8 perkara yang sering diucapkan.
Satu. LOL! (KKK dalam konteks ini)
Dua. Wtf?!
Tiga. Woot!
Empat. Damn
Lima. Pfft!
Enam. Barbiturates!
Tujuh. Hey!
Lapan. Bye!

18. 8 buah buku yang terbaru anda baca.
Satu. Majalah Heat.
Dua. Middlesex Post-Graduate Prospectus
Tiga. The Psychology of Interpersonal Behaviour oleh Michael Argyle
Empat-Lapan. Buku2 berkaitan dengan peperiksaan.

19. 10 lagu yang saya boleh dengar berulang kali.
Satu. Everytime- Britney Spears
Dua. Boom Boom Pow- Black Eyed Peas
Tiga. Must be the ganja- Eminem
Empat. Watcha think about that- Pussycat Dolls ft. Missy Elliott
Lima. Right Round- Flo Rida
Enam. Cookie Jar- Gym Class Heroes ft. The Dream
Tujuh. Kiss me thru the phone- Soulja Boy ft. Sammie
Lapan. Mad- NeYo

20. 8 perkara yang saya pelajari tahun lalu.
Satu. Makanan Malaysia memang BEST GILER!
Dua. Kasut dan pakaian di UK cun tapi beg mesti beli dari Msia.
Tiga. Saya sudah 'graduate'!!!
Empat. Kesetian lelaki mesti sentiasa diragui walau bagai manapun kuat hubugan kepercayaan dengannya.
Lima. Psikologi amat penting dalam mengekalkan minda sihat.
Enam. Percaya hati sendiri dan jangan ikut arahan atau pendapat orang lain. Hidup terlalu pendek untuk 'live life for other people other than yourself'.
Tujuh. Saya suka kehidupan aku...sehingga sesuatu halangan yang berpunca dari seseorang rapat (bukan sahaja boipren ye) aku timbul.
Lapan. Kedua-dua sahabat baik aku amat penting dalam mengekalkan 'sanity' dalam hidup aku...Terima Kasih bebanyak!

21. Mari men'tag 3 orang lain.
Satu. Martin
Dua. Niqa
Tiga. Calvin

No comments: